Bamse visar sig krigisk

Varje kväll när matte och jag går sista ronden innan det är dags för matte att gå och lägga sig har vi en viss rutin. Först gör jag vad jag ska. Sedan får jag koppla av med bollspel. Matte har min boll i sin ryggsäck. Bollen plockas fram under stor otålighet från min sida. Jag vet ju vad härligt som väntar.

Igår var inget undantag. Men det blev. Grannen Bamse kom rusande och gjorde processen kort med min fina blå boll. Han borrade tänderna i den. Jag såg hur luften bara försvann ur bollen. Sedan dög den inte till något mer.

– Bollar är förbrukningsvara, påpekade Bamses husse som uppenbarligen varit med förr.

– Jag vet, tänkte jag för jag har också varit med förr. Jag kände  dessutom till att vi av just det skälet har flera bollar i lager där hemma.

Inte mycket kvar...

Läs gärna Bamses ursäkt som han lämnat efter missödet.

There are no comments on this post.

Kommentera

